Kako ćemo se njegovati
Donosimo šest trendova u području njege kojima ćemo se posvetiti ove jeseni.
Nove aktivne tvari, primjene, nove spoznaje… Sve nam to u području njege donosi ova sezona. U sklopu pojma layering doznat ćemo kako se i kojim redoslijedom nanose proizvodi, ali i koje proizvode odlikuje svojstvo visoke djelotvornosti. Povećana važnost će se pridavati obilnoj hidrataciji, što se podudara s popularnošću već proslavljene hijaluronske kiseline. Budući da se sve više ljudi žali na to da ne podnosi kozmetičke proizvode, trend clean cosmetics ima dobre izglede da zauzme vodeći položaj u svijetu kozmetike. Navike u primjeni kozmetike se mijenjaju posljedično, u skladu s promjenama ukupnog pogleda na život. To se vidi u porastu udjela prirodne kozmetike na tržištu, ali još jasnije u proširenju ponude kozmetičkih proizvoda za vegane. Ovom prilikom ćemo pojasniti pojmove, dati neke korisne savjete i usmjeriti pogled prema budućnosti.
1.Hijaluron
Hijaluron, odnosno hijaluronska kiselina u kozmetičkoj se branši s pravom naziva novim wunderkindom. Pokazala je zapanjujuće odlike koje su otkrivene već 1980-ih godina, ali se tek sada široko primjenjuju. Hijaluronska kiselina je aktivna materija koja je sastavni dio našeg organizma. Nalazi se u cijelom tijelu, a više od 50 posto njene ukupne količine nalazi se u koži, odnosno u međustaničnim prostorima. Posebno je odlikuje sposobnost vezivanja vode, tačnije i do šest litara po gramu hijaluronske kiseline. Tako ispunjava kožu, učvršćuje kolagenska i elastična vlakna te štiti od štetnog uticaja slobodnih radikala. Zato nas ne treba ni čuditi što je u međuvremenu postala sastavni dio gotovo svih proizvoda protiv starenja. Već od 25. godine ‘skladišta kože’ se polako počinju prazniti da bi od 40. godine bila gotovo potpuno iskorištena. Koža može pohraniti manje tekućine što se odražava na prvim borama. Upravo to je znak da je došlo vrijeme da joj pružimo unos hijalurona spolja. No ovaj izvor hidratacije ne koristi se samo u njezi protiv starenja kože, nego je našao svoju primjenu i među proizvodima za čišćenje, kozmetičkim proizvodima za oči te proizvodima za njegu tijela. Sa sigurnošću možemo reći da se za intenzivno djelovanje preporučuju koncentrati hijalurona u obliku seruma i ampula.
Preporuka: Ako ujutro i navečer u kožu umasirate po dvije kapi što čišće hijaluronske kiseline, vaša koža će postati sjajna i zategnuta.
2. Layering
Layering je dosad bio pojam koji smo poznavali u kontekstu mode. Slojevito slaganje različitih odjevnih komada činilo je savršenu odjevnu cjelinu. Ali šta taj pojam znači u okvirima njege? Različiti proizvodi za njegu kombinuju se tako da se optimalno dopunjuju na nivou sastojaka i djelovanja, a u najboljem slučaju međusobno pojačavaju djelovanje. Važno je postepeno i brižno nanositi proizvod po proizvod, a prije svakog sljedećeg koraka u njezi treba napraviti pauzu. Tako bi bilo kontraproduktivno nanositi bogate kreme prije seruma ili blagih losiona jer koža u tom slučaju ne bi bila u mogućnosti upijati aktivne materije. Nužno je pronaći ravnotežu između pojedinačnih sastojaka pri čemu nije bitno koristiti proizvode samo jedne linije, iako su bolje usklađeni jedni s drugima.
3. Kozmetika za vegane
Veganstvo označava pogled na život i ishranu koji u svojoj biti nalaže odricanje od proizvoda životinjskog porijekla. Pritom nije isključena ni prirodna kozmetika. Treba imati na umu da prirodna kozmetika nije automatski i prikladna za vegane, iako se zaštita životinja ubraja u njene osnovne principe. I proizvodi prirodne kozmetike sadrže sastojke životinjskog porijekla poput meda, matične mliječi, vunske masti, ekstrakata kavijara, ulje nerca, prirodni keratin, karmin biljnih uši ili pčelinji vosak. Loj, maslo ili mast iz kostiju mogu se, na primjer, naći u sapunima. Pasta za zube se nekada proizvodi od brašna kostiju, dok se šamponi oplemenjuju uljem nerca.
Izvor prirodnog keratina koji kosi daje sjaj, mogu biti: rogovi, kopita, perje ili dlake. Ako ste se opredijelili isključivo za kozmetiku koja je prikladna za vegane, onda imate širok izbor proizvoda na raspolaganju, ali imajte na umu da mogu sadržavati sintetički dobivene sastojke. Da biste izbjegli sumnje oko popisa sastojaka, dovoljno je samo da provjerite da li proizvodi sadrže pečat koji potvrđuje da je namijenjeno za vegane. Na svakom kontrolisanom proizvodu ćete lako pronaći takav pečat.
4. Clean Cosmetics
Pojam clean cosmetics podrazumijeva općenito kozmetičke proizvode koji ne sadrže kritične sastojke. U SAD-u se taj trend naziva safe cosmetics, a riječ je o trendu koji je prije svega usmjeren prema onima koji imaju problema s podnošenjem kozmetičkih proizvoda. A šta to tačno znači? Potrebno je odmah izbjeći sve nesporazume i reći da kozmetika obuhvaćena pojmom clean cosmetics nema veze s prirodnom kozmetikom. Naravno da postoje određene dodirne tačke s takvom vrstom proizvoda jer u protivnom bi bila riječ o samostalnoj, novoj grupi kozmetičkih proizvoda. I konvencionalne formulacije sve češće koriste opis „čistih“ sastojaka. To znači u ovom konkretnom slučaju da kozmetički proizvodi ne sadrže sintetičke konzervanse kao što su: parabeni, silikoni na bazi nafte poput parafina, alkohol i sintetički mirisi. Navedene materije se smatraju kritičnim, a njihovo djelovanje nedovoljno poznatim. Kozmetika obuhvaćena pojmom Clean Cosmetics naprotiv sadrži hemijske konzervanse koje koža dobro podnosi i na koje skoro da niko ne može imati alergijsku reakciju. Neki drugi proizvodi možda ne sadrže vodu, ali mogu sadržavati klice tla. Ovdje se važnost pridaje i sterilnim zatvaračima i naročito higijenskim spremnicima s pumpicom koji onemogućuju pristup bakterijama. Ova vrsta kozmetike je savršena za ljude koji ograničeno podnose i prirodnu kozmetiku.
5. Proizvodi široke izvedbe
U području kozmetike postoji čitav niz proizvoda koji se ubrajaju među proizvode široke primjene, a riječ je o proizvodima koji uz onoga za šta su specijalizovani ispunjavaju i dodatne zadatke. Klasičan primjer za to su proizvodi 2 u 1 ili 5 u 1. Oni tako, na primjer, mogu njegovati, štititi, opskribljivati kožu energijom, a pritom i podsticati obnovu ćelija. Riječ je o proizvodima s dodatnom vrijednošću čiji značaj sve više raste. U proizvode široke izvedbe ubrajaju se i oni koji nude veliku korist svojim potrošačima, a mogu biti obogaćeni posebnim inovacijama. To su proizvodi koji pružaju osjećaj luksuza kao što su proizvodi s ekstraktom kavijara ili prašinom od pravog zlata. Tu spadaju i anticelulitni proizvodi koji imaju dodatna svojstva da utiču na oblikovanje tijela i podstiču mršavljenje.
6.Glina
Još jedan trend u kozmetici su proizvodi koji sadrže glinu. Iako je efekat čišćenja gline vijekovima poznat. Trenutno doživljava svoj povratak na scenu na svim kozmetičkim nivoima. Glina je prirodni materijal i postoji već gotovo 100 miliona godina. Prisutna je uglavnom u Europi, Australiji i Americi. Ovaj mineral djeluje poput spužve: Posjeduje šupljine koje upijaju vodu i materijale koji se ne mogu razložiti u vodi, kao što su masnoća i naslage, i veže ih. Glina se često koristi u kozmetičkim proizvodima namijenjenim za osjetljivu i nečistu kožu. Obzirom da ne sadrži dodatne hemijske materije, ima visok stepen tolerancije. Zahvaljujući efektu spužve, glina može vezati masnoću ili sjaj i tako obezbijediti čistiji izgled kože. Takođe i u kozmetičkim proizvodima za kosu može postići mala čuda, naročito kod masne površine tjemena.
Koje je vaše mišljenje: Normalna ili veganska kozmetika?
ili