Kako planirati godišnji odmor na poslu?

Kolegice i kolege koji imaju djecu, uvijek dobijaju prednost pri planiranju godišnjeg odmora za vrijeme praznika, dok ja nerijetko posljednja smijem izraziti svoje želje, premda bih i ja rado slavila sa svojim najmilijima. Smatram da je takva praksa nepoštena! Kako započeti razgovor o tome, a da ne izazovem napetosti u svom timu?

Michaela Schmelzer: napetosti u timu nešto su sasvim prirodno, jer mi, ljudi, imamo različite potrebe. Pitanje je samo kako se s time nositi. Razmislite kako biste željeli da planiranje godišnjeg odmora u uredu izgleda, a da pritom svi budu zadovoljni pa to i predložite svom timu. Računajte pritom s time da će doći do otpora, ali neće biti usmjeren na Vas nego na promjene. Ostanite mirni u razgovoru, budite argumentirani i istaknite da imate dobronamjeran stav.

Godišnji odmor od kolega i kolegica?

Članovi našeg tima uistinu se jako dobro razumiju i druže se i privatno. Upravo padaju prijedlozi da se družimo i za praznike. Moji kolegice i kolege jako su mi dragi, ali ovo mi je ipak malo previše. Kako da odbijem, a da ih sve ne uvrijedim? Michaela Schmelzer: upravo tako! Naglasite koliko su Vam svi važni i koliko se rado nalazite s njima izvan poslovnog okruženja. Dajte im do znanja da ih ne želite uvrijediti, ali da praznike trebate samo za sebe. Ako želite izbjeći dodatna pitanja, navedite razlog zašto je to tako, na primjer, zato što želite više vremena provesti s porodicom, zato što se želite više opuštati, pripremati za praznike, planirati godišnji odmor ili nešto slično.

Kritika primljena od kolega i kolegica – kako se s njom nositi?

Jedan kolega neprestano kritikuje moj rad na sastancima pred cijelim timom. Tada se ne osjećam ugodno i ne znam kako na to reagovati, a da ne narušim dinamiku tima. Šta mogu uraditi?

Michaela Schmelzer: prije nego što se obratite kolegi, razmislite u miru kakav osjećaj njegovo ponašanje u Vama budi (na primjer, sram, nesigurnost, iritiranost) i razmislite o tome s kojim je neispunjenim potrebama povezan taj osjećaj (ophođenje s poštovanjem, zahvalnost). Potom u četiri oka recite da ste primijetili kako se Vaš rad nerijetko kritikuje pred ostatkom tima i kako se pritom osjećate. Navedite kolegi kakvo ponašanje prema Vama u budućnosti očekujete, kao što je, na primjer, povrata informacija tokom individualnog razgovora, jer ćete se tako lakše nositi i moći razvijati.

Savjet: ovdje možete pronaći kako da steknete više poštovanja od strane drugih.

Nepravedna raspodjela radnih zadataka u timu – kako razgovarati o tome?

Imam osjećaj da neprestano preuzimam više zadataka koje moram obavljati za razliku od drugih. Nerijetko sam prva osoba kojoj se obraća kod kratkoročnih projekata. Kako razgovarati o tome, a da ne ostavim dojam osobe koja ne sarađuje?

Michaela Schmelzer: u ovakvim slučajevima uvijek je dobro navesti primjere. Zapišite na koje konkretne zadatke mislite i taj spisak ponesite sa sobom na sastanak. Izrecite kakve to posljedice ostavlja na Vas. Osjećate li se preopterećeno, frustrirano ili ogorčeno? Recite i šta smatrate da je Vama kao pojedincu važno za dobru saradnju, kao što je, na primjer, dobra raspodjela posla da biste i Vi mogli dobro izvršavati svoj posao. Budući da je poznato kako je grupa pametnija od pojedinaca, zamolite kolege i kolegice da zajedno razmotrite kako bi radni zadaci mogli biti raspoređeni, a da pritom svi budu ravnomjerno uključeni.

Kako nadređenima dati povratnu informaciju?

Moja šefica nerijetko daje samo okvirne povratne informacije zbog čega nam je teško precizno shvatiti šta se od nas očekuje. Potaknula bih rado davanje izravnih i konstruktivnih povratnih informacija, a da ne ostavim dojam kao da je ne poštujem. Kako voditi razgovor pozitivno i mudro?

Michaela Schmelzer: kada nekome dajemo povratnu informaciju, referiramo se na postupke, a ne na samu osobu. Znajući to, možemo se lakše fokusirati na temu, a da ne opteretimo osobu. Objasnite svojoj nadređenoj što ste uočili. Navedite primjere. Razgovarajte iz vlastite perspektive, jer jedino Vi možete reći, šta Vas, na primer, čini nesigurnom i šta konkretno trebate, odnosno priželjkujete, kako se možete bolje unijeti u tim ili kako biste mogli optimizovati poslove.