Active Beauty
Mirza Mustafagić: trudim se da mijenjam i svoju svijest o održivosti, a nošenje cekera je jedna od prvih stvari!
vrijeme čitanja: min
Intervju

Mirza Mustafagić: trudim se da mijenjam i svoju svijest o održivosti, a nošenje cekera je jedna od prvih stvari!

Sigurni smo da ste čuli za Mirzu Mustafagića, čak ako i niste jedni od onih koji prate rad ovog bh. influensera. Naime, Mirza je jedna od onih mladih osoba koja se zalaže za brojne društveno odgovorne projekte i bez ustručavanja o istima govori na svojim kanalima društvenih mreža. Inače, Mirza je diplomirani pravnik, vlasnik agencije za digitalni marketing i influensing, a u svom rodnom gradu, u Tuzli, otvorio je i prvi Candy Shop „Slatkish” s između ostalog, gumenim bombonama s oznakom Vegan. U svoj sadržaj za društvene mreže često uključuje i svoju mamu Amiru, što ih čini prepoznatljivim, simpatičnim dvojcem na Instagramu, posebno.

U sklopu društveno odgovornih kampanja, dm je s Mirzom surađivao na nekoliko projekata. Ovaj put smo s njim razgovarali na temu društvene odgovornosti i održivosti, a povodom nadolazećeg Svjetskog dana zaštite okoline.

Kako nam se bliži Svjetski dan zaštite okoline, koji se obilježava 5. juna, a kako na okolinu mislimo, između ostalog, činjenicom da se ponašamo i društveno odgovorno, smatramo da si neko ko svojim djelovanjem i angažmanima definitivno ostavlja dojam osobe koja se trudi u svojoj okolini ostvariti pozitivne promjene. Prvenstveno mislimo na podršku osobama s Downovim sindromom, zatim na donaciju proizvoda za Dom za djecu bez roditeljskog staranja u Tuzli koju je dm realizovao upravo na tvoju inicijativu, ali i na brojne druge aktivnosti. Šta je tvoj osnovni pokretač za navedene angažmane?

Prije svega vam hvala. Hvala što uvijek prepoznajete prave priče malih ljudi kojima treba pomoć.
Moj pokretač i moja radost je da ako to mogu, pomognem nekome kome je pomoć zaista potrebna. Tako smo se udaljili jedni od drugih i ne mislimo ni kako je našem komšiji, a kamoli nekome koga ne znamo. Mislim da je sada, kada je cijeli svijet u haosu od ratova, nemira, neslaganja i nevoljenja pravo vrijeme da se uzvrati svim suprotnim od toga. Zaista, uvijek je u prvom planu da život svojih sugrađana učinim boljim, nakon što i sebi isto priuštim. Ovo je posao gdje možete da živite jako lijep život, ali koja je satisfakcija ukoliko samo mi uživamo i beremo plodove svog rada.
Moja lično nije, stoga sam želio da iskoristim svoj glas za neko bolje sutra i za neke veće stvari od samo mog ličnog zadovoljstva. 

Koji projekat ili angažman u koji si bio uključen je na tebe ostavio najveći trag i imaš li podršku svojh bližnjih, prije svega mame Amire, u svim svojim zamislima i idejama koje se tiču društveno korisnog i inače rada?

Teško pitanje. Zaista je svaki jednako blizak mom srcu. Projekat, u okviru kojeg doniramo Domu za djecu bez roditeljskog staranja u Tuzli sa dm drogerie markt polako prelazi u tradiciju i to je ono što me raduje, jer smo još jednom zajedno pokazali koliko smo sjajan tim. S druge strane, lično mislim da je najznačajniji projekat i kampanja „I ti možeš biti ta osoba“ u okviru koje smo svi zajedno za četrnaest dana prikupili preko 315.000 KM i nezvanično preko 100.000 KM u materijalima; tačan iznos ćemo znati na kraju kampanje. To je priča koja je, kako za cjelokupno društvo, jako bitna i za cijelu državu.
Odlučili smo da doniramo, ne samo Dnevnoj onkološko-hematološkoj klinici UKC Tuzla, nego i onkološkim klinikama u Mostaru, Zenici i Banjaluci.
To je nešto što mi dušu puni najljepšim emocijama, a od ljudi, kako na ulici, tako i na društvenim mrežama, svakodnevno dobijam najljepše moguće komentare koji su moj vjetar u leđa. Znate, kada vam priđe onkološki pacijent i ljubi vam ruku za nešto što ste uradili, ne možete ništa drugo osim da Bogu zahvalite što imate tu mogućnost da nekome uljepšate, koliko je to moguće, ovaj život. 
S druge strane, lijepo je imati podršku ljudi koje ne znate, ali je najbitnije imati podršku ljudi koji vas poznaju i znaju svaki dio vas. Naravno, moja mama je tu kao i uvijek na prvom mjestu i glavni kritičar, ali i bezrezervna podrška, ali i moji prijatelji i ostatak porodice. Zahvalan sam kakvi me ljudi okružuju. 

Da li i zbog posla kojim se baviš osjećaš veću odgovornost da pokrećeš ljude oko sebe, jer su nam mnoge dosadašnje situacije pokazale kako se od influensera očekuje da se aktiviraju i da jasno ukazuju na brojne izazove u društvu?

Apsolutno. Ne znam kako je sa mojim kolegama, vjerujem i nadam se isto, ali ta odgovornost u mom slučaju odnosi se na više segmenata. Nije uvijek bitno jedino da nešto ne objavimo na društvenim mrežama ili da se ne oglašavamo po svakom pitanju, nego se ta odgovornost krije i u tome da se izabere pravi trenutak i pravi povod da se kaže i ono što možda nije najljepše, ali je to naša dužnost, negdje.

Ja se trudim da tu odgovornost u mom slučaju dovedem na veći nivo i za sada sam zadovoljan istom.

Donacija proizvoda za Dom za djecu bez roditeljskog staranja u Tuzli

Tema ovogodišnjeg Dana zaštite okoline je „Obnova zemljišta, dezertifikacija i otpornost na sušu“, kojom se nastoji pozvati na zaštitu i oživljavanje ekosistema širom svijeta, što se smatra temeljnim za postizanje ciljeva održivog razvoja kojeg nastojimo njegovati i u dm-u.
Kakvo je tvoje mišljenje o održivosti generalno, o resursima koje imamo i smatraš li da u našem društvu postoji dovoljna osviještenost o navedenom?

Mislim prije svega da je osviještenost ljudi jako mala, što me čini tužnim. Evo, vama ću prvima reći, ali projekat, ukoliko se to tako može reći, na kojem radim proteklih par mjeseci, jer pomiriti bh. sistem i moje želje je jako veliki problem; odnosi se na to da se na predivnom izletištu Stara Majevica nadomak Tuzle, koje je savršena priroda, smjeste kontejneri za odlaganje miješanog otpada, videokamere kao i signalizatori i podsjetnici zašto je bitno da se čuva priroda. Upravo to će biti realizovano u narednim danima zahvaljujući sjajnim kompanijama koje su na moju inicijativu i reel video iz decembra prošle godine rekle DA za moj poziv da čuvamo biser prirode koji nam je dvadesetak minuta od domova. Takvim projektima i pričama možemo da razvijamo svijest ljudi koliko je bitno da brinemo o prirodi i koliko nas priroda vraća samima sebi.

Mirza kao kupac u dm-u i generalno, poduzimaš li određene korake koje možeš smatrati održivima, kao što su nošenje cekera, odabir vrste prevoznog sredstva do odredišta, kupovina održivih proizvoda i sl?

Trudim se da mijenjam i svoju svijest. Jako je izazovno, moram priznati, ali evo, ceker je jedna od prvih stvari. Moja mama jako voli vaš ceker koji se odmotava i imamo ih par kući, pa ih često i koristimo, no moram priznati da je i naručivanje online vrlo često moja opcija, moram pohvaliti i koliko pažnje posvećujete tom pakiranju gdje je 99% stvari upravo upakovano u papir.
Mislim da ste jedna od vodećih kompanija kada je osviještenost te vrste u pitanju i bravo. Hvala vam što pomjerate granice i činite našu zemlju ljepšom.

Da li si primijetio da kreiranje sadržaja na ove teme na društvenim mrežama (kao što je npr. korištenje punionica deterdženta u dm prodavnicama), budi interesovanje tvojih pratilaca?

Iako sam mislio da to neće biti slučaj, iznenadio sam se, priznajem. Moji pratitelji su to prihvatili zaista sjajno i dobio sam odlične komentare na taj video, što me baš obradovalo. Mislim da ljudima samo treba dati opciju i izbor da žive u čišćem okruženju i da odlažu otpad, da bi svi prihvatili to kao i svugdje u svijetu. Vjerujem da su resursi u našoj državi problem, a nadam se da smo toliko veliki domoljubi i da brinemo o budućnosti ne samo naše zemlje, nego cijele planete, da moramo na taj način da razmišljamo zbog budućih generacija koje dolaze. Ukoliko sada promijenimo sebe, vjerujem da ćemo svi zajedno odgajati sjajne generacije koje će puno više da budu obazrive od ovih današnjih. Vrijeme je za promjene!

Obaveza svakog od nas pojedinačno ostaje da poduzimamo korake kojima ćemo raditi na održivosti. Prije svega možemo započeti s održivom kupovinom u dm prodavnicama ili na dm online shopu.

O održivoj kupovini u dm-u više pročitajte ovdje.

x
Nažalost, nismo pronašli rezultate za vašu pretragu. Pokušajte s drugim pojmovima za pretragu.