Active Beauty
Traži se (up)date: stručnjakinja objašnjava najvažnije fenomene online-upoznavanja
vrijeme čitanja: min
Igra upoznavanja

Traži se (up)date: stručnjakinja objašnjava najvažnije fenomene online-upoznavanja

Mislite li da ste otvaranjem profila za upoznavanje savladali najtežu prepreku? Nažalost niste. Čak i ako se izbor u aplikacijama za online upoznavanje kao što su Bumble, Tinder i Parship čini skoro beskrajnim, postoji nekoliko stvari koje treba uzeti u obzir na putu da postanete Gospodin Savršeni ili Gospođa Savršena. Razlog se krije u tome što nisu svi korisnici aplikacije jasno definisali jesu li zaista zainteresovani za vezu - ili za vezu za jednu noć. Trenerica za veze donosi savjete.

Mag. Anna Thaler savjetnica je za parove i trenerica za veze s ordinacijom u Gmundenu na Traunsee. Nudi podršku u svim temama koje se tiču odnosa u paru i ljubavi. Trenerica za ljubavne veze poznaje znakove upozorenja u online dejtovima („crvene zastavice“) i objašnjava najvažnije fenomene online datinga za ACTIVE BEAUTY.

Poznati su Vam ovi fenomeni online upoznavanja

1. Fenomen online upoznavanja: breadcrumbing

Koketiranje u aplikaciji za upoznavanje karakterizuju (često nakon dužeg vremena) povremene poruke koje iznenada iskaču niotkuda i bez ikakvog konteksta. Thaler objašnjava ovu taktiku održavanja zagrijanosti druge strane na slijedeći način: „Ako, naprimjer, kod flerta ne dođe do veze, „bacanje mrvica“ bukvalno je samo davanje mrvica - u obliku poruka atraktivnim potencijalnim parovima. Tako se kompenzuje nisko samopouzdanje onoga ko baca mrvice, jer ta osoba nije ozbiljno zainteresovana.“ Stručnjakinja smatra da se trakavici kojom bi se ovakav odnos mogao opisati može stati ukraj odlučnim stavom. Recite da niste za igranje igrica i izbrišite ovaj kontakt.

2. Fenomen online upoznavanja: benching

I u slučaju ovog fenomena online upoznavanja koristimo anglicizam, koji je izveden iz engleske riječi „bench“, što izvorno znači „klupa“. Odnosi se na činjenicu da ste po pitanju odlaska na date završili - samo kao rezerva. U slučaju da drugoj strani ostale kombinacije otkažu, bit ćete pozvani na zagrijavanje. Stručnjakinja za parove objašnjava kako prepoznati ovu situaciju: „Proces komunikacije odvija se sporije, intervali između javljanja su predugi, a objašnjenja zašto češće ne stupate u kontakt, zvuče kao izgovori. Predanost i stvarni interes potpuno izostaju.” Glavni razlog izbjegavajućeg ponašanja jeste želja za pažnjom. Kada se zamjenski igrač s klupe javi kako bi priupitao zašto su kontakti previše rijetki, time jača ego drugoj strani. Ispravna reakcija: prekinite kontakt zbog nedostatka poštovanja.

3. Fenomen online upoznavanja: gatsbying

Ovaj trend na društvenim mrežama dobio je ime po fenomenu u romanu F. Scotta Fitzgeralda iz 1920-ih „Veliki Gatsby“, u kojem istoimeni junak pokušava osvojiti svoju ljubav iz djetinjstva glamuroznim zabavama. „Cilj je impresionirati zaljubljene lijepim i neobičnim slikama na Instagramu i drugim mrežama“, objašnjava Anna Thaler. Preporučljivo je da svoj račun za upoznavanje ne povezujete s profilom na društvenim mrežama. Thaler savjetuje da zauzmu direktniji pristup: „Bez obzira na strah od odbijanja, pokušajte izraziti svoje osjećaje. Ako vam ovakav princip umiljavanja ne smeta – samo uživajte.”

4. Fenomen online upoznavanja: situationship

Sama riječ sve govori: to nije prava, nego kratkotrajna veza. „Ovaj status veze proizilazi iz velikog izbora potencijalnih partnera u svijetu istovremenog online upoznavanja.” Kako ne biste bili razočarani, najbolje je „otvoreno razgovarati o svojim očekivanjima od samog početka. Ako se ne podudaraju, morate se povući.“

5. Fenomen online upoznavanja: ghosting

Što se tiče online upoznavanja, vjerovatno nema nikoga ko je pošteđen ghostinga: „Osoba s kojom ste upravo razmjenjivali poruke, razgovarali telefonom ili se sastajali s njom, odjednom se pretvara u 'duha' i nestaje.” Ono što ostaje je neizvjesnost, sumnja u sebe, ljutnja i pitanje zašto. Thaler na to odgovara ovako: „Ljudi koji žele izbjeći neugodne osjećaje i reakcije i ne preuzeti odgovornost za svoje postupke, pribjegavaju ghostingu. To nema nikakve veze s onima koji su pogođeni. Osobe koje to čine, često nisu spremne za vezu, biraju nekog drugog ili uopšte nisu slobodne. Tinder i druge aplikacije podržavaju ovo ponašanje, jer u bilo kojem trenutku lako možete prestati komunicirati s nekom osobom.”

6. Fenomen online upoznavanja: orbiting

Orbiting je vrsta ghostinga. Međutim, osoba ne nestaje u cijelosti iz života, već nastavlja održavati kontakte na društvenim mrežama (poznaje račune profila na aplikaciji za upoznavanje ili je ostvarena veza na Facebooku, Instagramu i sl. tokom upoznavanja). Osoba nastavlja gledati priče, lajkati postove i ostavljati komentare. Drugima to izgleda kao da je par još uvijek u kontaktu, ali za sam par to je neugodna situacija: „Više nema direktne komunikacije, ali nema ni otpuštanja.”

Preporuka naše stručnjakinje: „Blokirajte osobu na društvenim mrežama i završite s tim. Nema pravog interesa.”

7. Fenomen online upoznavanja: love-bombing

Do izraza ljubavi dolazi prebrzo, osoba koja vas „voli bombarduje“ vas obećanjima i pažnjom. Prema Thaler, ako se to ne cijeni na odgovarajući način, uslijedit će povlačenje (ghosting) završetak veze. „Ljubavno bombardovanje ima za cilj učiniti žrtvu emocionalno zavisnom.” Evo kako izbjeći otrovnu vezu s ljubavnim bombašem: „Ako vaš osjećaj zakaže, najbolje je pitati prijatelje za procjenu i potražiti pomoć.”

8. Fenomen online upoznavanja: dating-burnout

Podudaranje – izlazak – ghosting – pa ponovo. Ako se često zaljubljujete i uvijek vas ponovo novi partneri odbijaju, to može dovesti do izgaranja na dejtovima (također poznatog kao blues na spojevima). Prema trenerici za veze, polagan tempo u upoznavanju ima preventivan efekat (tj. svjesno odvajanje vremena i bolje upoznavanje manjeg broja ljudi). U akutnim slučajevima, kada dejtovi više nisu ugodni i besmisleni, najbolje je izbrisati profile i napraviti dužu pauzu. „Aplikacije za upoznavanje dizajnirane su da nas uvjetuju kroz mehanizam nagrađivanja (lajkovi i podudaranja). To potiče na ubrzane procese. Najbolje je ograničiti vrijeme koje provodite na platformama za upoznavanje.“ Ako ste na nekoliko platformi istovremeno, razmislite da se ograničite samo na jednu, jer previše izbora dovodi do preopterećenosti, stresa i odbijanja donošenja odluka. U psihologiji se to zove teorija preopterećenosti izborom: čovjek bi želio misliti da više izbora čini ljude sretnijima, ali nije tako. Uvijek želimo napraviti optimalan izbor, pri tome se izgubimo, sve emocije padnu u vodu i na kraju ne ostvarimo vezu.

9. Fenomen online upoznavanja: slow dating

Kako biste izbjegli izgaranje na dejtovima, usporen tempo upoznavanja alternativa je brzim i površnim dejtovima dogovorenim online. Odlaske na upoznavanje usporite, jer nije važno proći kroz što je moguće više profila što je brže moguće i tu ostvariti velik broja podudaranja s drugim kandidatima. Ako ste se zasitili online upoznavanja, Thaler savjetuje da usporite uz oprez: odaberite nekoliko kandidata, polako uspostavljajte kontakt, nemojte ostati u površnoj komunikaciji (šta kažete na dublje razgovore?) i svjesno odvojite vrijeme za ograničen broj dejtova. Time se suprotstavljate preopterećenosti uzrokovanoj prevelikim izborom. Inače, dobre upute o tome što je zapravo važno pri odlascima na dejtove, možete pronaći u knjizi „8 pravila ljubavi“ Jaya Shettya.

Dodatni savjet stručnjakinje za online upoznavanje:
„Osim brojnih mogućnosti koje online upoznavanja sigurno donose, ona također predstavljaju mnoge rizike. Biti svjestan toga i racionalizirati broj osoba koje upoznajete online per se (ključna riječ „igra“) pomaže u izgradnji emocionalne zaštitne barijere i održavanju distance. Jer, potrebna vam je debela koža da biste dobro „preživjeli“ u džungli online upoznavanja. Ne zaboravite potražiti psihološku podršku ako je to potrebno.”

x
Nažalost, nismo pronašli rezultate za vašu pretragu. Pokušajte s drugim pojmovima za pretragu.